16 grudnia / Albiny, Sebastiana, Zdzisławy

Dwudziestu uczniów i trzech nauczycieli z naszej szkoły wyjechało 21 października 2016 roku na wycieczkę do Warszawy. Wycieczka ta była zorganizowana przez panią dyrektor Małgorzatę  Lasocką  wraz z dwojgiem nauczycieli historii: Dorotą Chmielewską i Tomaszem Juryńcem.

Na spotkanie na lotnisku o godzinie 16:00 wszyscy przybyli na czas, a nasz samolot o 17:50 odleciał z niewielkim opóźnieniem. Wylądowaliśmy w Polsce o godzinie 22:00, a następnie autobusem  dojechaliśmy do naszego hotelu. Po drodze podziwialiśmy piękno Warszawy nocą. Miasto było pięknie oświetlone, lecz nieporównywalne do Londynu po zmroku. Noc spędziliśmy w Domu Literatury ma Krakowskim Przedmieściu, widok z okna był niesamowity, wydaje mi się, że najlepszy w całej stolicy! Dzieliłam pokój z Pauliną, a naszymi sąsiadkami były Ariane i Karolina, które uczęszczają ze mną do klasy AS.

Rano  pobudka o 7:30,  śniadanie  o 8:00, a następnie spacer do Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie, gdzie zdobyłam  dużo  interesujących informacji o życiu i osiągnięciach tej sławnej Polki . Następnie odwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Byliśmy tam oprowadzani przez przewodnika i zwiedziliśmy wiele ciekawych galerii. Tam zjedliśmy też obiad próbując potrawy kuchni żydowskiej. Zwróciliśmy uwagę na różne pomniki, utkwił mi w pamięci Pomnik Bohaterów Getta, który pokazuje dwie grupy cierpiących Żydów: z jednej strony tych którzy walczyli, z drugiej – tych którzy szli na śmierć bez walki.

Po powrocie na Krakowskie Przedmieście mieliśmy dwie godziny  wolnego czasu, aby kupić pamiątki i pozwiedzać Starówkę. Musieliśmy się także ubrać elegancko na wyjście do teatru. Zatrzymaliśmy się na kolację w barze mlecznym, gdzie delektowaliśmy się pysznymi naleśnikami, ponieważ niestety nie było pierogów!!! Przed 19.00 bylismy już w teatrze Roma, gdzie mieliśmy szansę zobaczyć przedstawienie muzyczne „Mamma Mia.” Był to wspaniale spędzony czas, zwłaszcza że w drodze do hotelu całą grupa tańczyła i śpiewała piosenki.

Ostatni dzień wycieczki zaczął się Mszą Św. w katedrze, a potem wyruszyliśmy na wycieczkę po Starym Mieście. Zwiedziliśmy najbardziej popularne miejsca, nawet zobaczyliśmy Warszawską Syrenkę!  Po obiedzie pojechaliśmy metrem na Wolę do Muzeum Powstania Warszawskiego i to muzeum podobało mi się najbardziej. Żałuję, że mieliśmy tam tylko dwie godziny, ponieważ było tam bardzo dużo miejsc do zwiedzania. Stamtąd autobusem wróciliśmy na lotnisko Chopina, aby wylecieć z powrotem do Londynu. Na koniec wycieczki mieliśmy quiz i zajęłam trzecie miejsce, za co otrzymałam płytę z muzyką z przedstawienia „Mamma Mia,” której bardzo lubię słuchać wspominając ten niezwykły wieczór.

Wycieczkę uważam za bardzo udaną, była to niesamowita przygoda, którą chciałabym przeżyć ponownie. Lecąc do Warszawy nie myślałam, że będzie tak ciekawie i żałuję, że wycieczka trwała tak krótko. Myślę, że wszyscy którzy tam byli zgodziliby się ze mną. Zwiedzanie Warszawy było niesamowite, ale bliższe poznanie moich koleżanek i kolegów także było niezapomniane. Zapamietam tę wycieczkę na zawsze i mam cudowne zdjęcia, które mi o niej zawsze przypomną.

Julia Alfawicka

Klasa AS

_________________________________

Obejrzyj zdjęcia z wycieczki w szkolnej fotogalerii:

w dół

Lokalizacja

Szkoła Przedmiotów Ojczystych
im. Marii Skłodowskiej-Curie
Ursuline High School
The Downs, Wimbledon
London, SW20 8HG

Szkoła jest zlokalizowana niedaleko stacji pociągów Wimbledon i Raynes Park.
Połączenia tramwajowe i autobusowe do Wimbledonu lub pociągiem i autobusem z Raynes Park Nr 131 i 57 (zatrzymują się przy ulicy Crescent Rd)
Szkoła położona jest 15 minut spacerem od Wimbledonu, 10 minut od Raynes Park.